Alla inlägg under oktober 2008

Av linnea - 31 oktober 2008 17:10

En alldeles utomordenligt härlig dag på staden fick jag också när jag mot alla odds trotsade väder och vind och begav mig ut!

Jag gick upp för rulltrappan vid centralen och bredvid rulltrappan som går upp, går det ju också en ner som ni säkert vet. Den rulltrappan som gick ner hade stannat och folk fick gå ner istället för att åka (i-landsproblem)

Men när jag hade kommit en bit så var det en lång kö, en lång kö med irriterande miner som ville bara ner ner ner till varje pris, jävligt dålig stämmning var det tycktes jag känna.

Det visade sig att en gubbe i 80års ålder hade ramlat och låg i trappan mer en käpp medans två stora starka karlar försökte få upp honom på benen. Stackars honom tänkte jag, hoppas han inte brytit nåt.

Sedan kom jag upp och inte förrens då kom jag och tänka på de arga minerna från dom människorna som väntat på att "gubbjävlen ska resa på sig nån gång så man kommer fram"

Fan att folk är så jävla självupptagna med sina egna jävla liv att dom inte kan ha respekt att vänta 5 ynka minuter på att en stackars åldring ska försöka resa på sig och komma hem (förmodligen hem till ensamheten)

Nåväl, efter den incidenten gick jag vidare.

Den första anhalten blev Gina tricot, jag hade keps och stora hörlurar på mig och lyssnade på motoboy (såg säkert ut som en lodis)

Jag stannade till precis i en tonartshöjning nedanför rulltrappan och lyssnade noga för det var så jävla bra, då plötsligt var det någon som gick in mig där jag stod, blixstilla och lyssnade på den fina melodislingan, "fitta" hörde jag dovt utanför mina lurar.

ja efter en sådan här dag förstår nog både du och jag att jag skall hälla i mig öl i många, många timmar framöver.

Av linnea - 31 oktober 2008 12:07

Haha!

Jag har en ny favorit, kanske till och med ännu mer favorit än Alex Schulman!

Han är sådär underbart ironisk och sarkastisk som jag älskar, HELA TIDEN.

Här har ni ett underbart klipp:

 http://www.1000apor.se/tv/1000apor-moeter-blondinbella?page=1

Från Style by Mats.

Enjoy, people!

Av linnea - 31 oktober 2008 10:11

Kära Gud, det jag sa om att vara en vänlig själ och inte tala illa om andra på denna blogg, kommer du ihåg? I bet you do. Ja. Jag tar tillbaka det.

OKEJ! Fyfan vad jag blir lack!! "Stureplans nya älsklingar, blondinbella och Linda rosing"

blondinbella har tydligen fyllt 18, hela världen grattar! Vad har hon gjort egentligen för att förtjäna dessa ofanliga gratulationer från kändisfolket? Känner de ens henne? Vill man känna henne? Varför är stureplan så jävla makthungriga! Och snälla, vad VAD är cool med Linda rosing? Och hur kan de nu vara vänner? Ok båda är blonda, relativt o-vackra människor som skriver totalt onödiga blogginlägg om vad dom gör, när dom ska plåtas inför nån jävla tjejtidning och vilka kläder dom köper och för hur mycket.

Bloggcitat från blondinbellas blogg:

”Vad snackar jag om! En jacka för 14000 är inte klokt. Ångest. Eller betyder det att jag beter mig som en vuxen när jag får ångest för ett köp? Det här vuxenlivet skrämmer mig. Förut köpte man bara, utan en jäkla lågkonjunktur i tankarna.”

Vuxen? Nej. Förut köpte man bara? Okej, förut köpte du jackor värda 14 papp? nej det tror jag inte du gjorde för FÖRUT så hade svenska folket inte gjort dig till sveriges mest "framgångsrika" bloggare, då var du bara en liten obetydlig blond liten nolla som gick på gymnasiet och försökte visa dig duktig. Men nu har tydligen sveriges tonåringar samt kvinnor gjort att du kan köpa en jacka värd 14 000 utan att blinka, som dessutom var av äkta päls, dvs att svenska folket även har dödat oskyldiga djur, flått dom för att sedan sitta på blondinbellas vidriga kropp på din vidriga 18års dag i sveriges vidrigaste stadsdel stureplan.

TACK svenska folket för att ni läser blondinbellas blogg och inte min. Verkligen, tack.


Av linnea - 30 oktober 2008 16:20

Ok. Igårmorse fick jag återigen en horribel start på dagen, jag läste som sedvanligt min metro på tåget, och vad fick jag se, jo en av de mest vidriga insändare jag läst! Den löd såhär:

"Dagens tjejer är..män.

Dagens tjejer är för jävla äckliga, de beter sig mer maskulint och ligger runt mer än killarna själva"

Tur att man hittat en av de söta tjejerna"

För det första, din defenition på de söta tjejerna är alltså: frigid, beter sig kvinnligt(?) och fisförnämt, rapar aldrig, fiser aldrig, skiter absolut inte, luktar alltid rosenbuske, har en inbyggdhet som innebär att det inte växer hår i armhålor, ben eller på andra ställen förutom huvudet.

Isåfall är jag en av de "fula tjejerna" i dina ögon din jävla jubelidiot.

Och tjejer som ligger MER ÄN MÄN, amen ve och fasa! vart är världen på väg?! Det verkar också vara så att den lilla fittan till skribent tro sig tycka att kvinnor är äckliga när dom ligger runt, men inte männen, nejnej, inte männen.

Håll du dig till din "söta tjej" du, (fast jag vet mig tro att hon vill bli tagen där bak. oh no)

Och att vi beter oss maskulint? Javisst, jag rapar ljudligt, jag skiter en gång om dagen som de flesta andra människor på denna planet, jag kliar mig i skrevet, det växer hår på de flesta ställen där det inte "borde" samt att jag knullar vem fan jag vill, när jag vill och hur mycket jag vill.

Av linnea - 30 oktober 2008 11:12

Okej, stor irritation imorse när jag som vanligt skulle ta tunnelbanan från gullmars, tusen människor med morgonandedräkt som skulle stå och trängas.

Vafan kommer alla jävla människor ifrån? Och varför måste ni åka samma jävla tåg som mig varje morgon? Och istället för att säga "ursäkta" när ni trycker er in i vagnen så verkar det som om detta "ursäkta" är utbytt mot stön och stånk och ständigt tryckande. Fan har ni inget vett i huvudet seriöst. Och varför måste ni in i ett fullt tåg till varje pris? Det är en minut, EN MINUT, till nästa tåg går!

Jag vill fan inte stå där i ett litet hörn och känna främmande människors kroppslukter och morgonandedräkter, och jag vill definitivt inte höra ert harkel och hostande när jag läser min metro så tyst och stilla.

Era vidriga snörvlingar när ni torkar av utsöndrande vätska från er kropp och sätter fast på tunnelbaneräcket så alla andra ska få era baciller i sig.

jag vill inte höra, se, lukta eller känna er om morgonen så snälla gör mig denna tjänsten, när ni ser mig i tunnelbanan om morgonen.. ta nästa tåg!!


Av linnea - 29 oktober 2008 09:22

Ja godmorgon, kalla mig vad ni vill men att söka en äkta man vid 21 års ålder är väl ändå inte hälsosamt?

Jag tänker naturligtvis på den där unga tjejen, minns ej namn, i bonde söker fru. Hon är väl 21?

Meningen med programmet går väl ut på (förutom att skämma ut lantisar)  att det i slutändan ska leda till giftemål. Vem tänker på giftemål i 20 års ålder? Gör du? Det kanske inte är så konstigt som jag tror att det är, eller så är det en släng av stockholmssyndromet som talar inom mig igen, men jag har då aldrig sökt någon för att bli gift. Ni hör väl till och med på ordet att det där är farliga grejor! GIFT. för evigt dömd och förlorad!

Apropå dokusåpor så har jag faktiskt tagit mig äran att söka till Robinson 2009.

Jag, på en öde ö med 8 mansgrisar som vill visa sig macho inför svenska folket genom att knäcka grenar med deras bara händer, äta döda råttor och kalla de kvinnliga deltagarna för "lilla gumman"

Samt att det kommer vara 8 skrikiga barbiedockor med sillisar som bara vill ligga och streta på standen, spana in machokillarnas brunbrända svettdrypande kroppar (ja ok det vill jag med) och klaga på hur tjocka dom är.

Och det är inte förrens nu jag faktiskt ångrar min ansökan.

Avslutar med ett underbart citat som sammanfattar Robinson "Man blir ju både känd och smal"


Av linnea - 27 oktober 2008 11:01

I Lördags vart det vildare än någonsin men ACK vad kul vi hade.

Igår dock mindre kul, jag låg i sängen från morgon till kväll och jämrade mig. Var det värt det? tänker man varenda gång, och svaret är naturligvis alltid Ja.

Planer för dagen:

*sitta i rosa plyshbyxor och klia mig i skrevet.

*orka ta mig ut och jogga en runda.

* laga pastarullar med tacosås och ostsås

* gå till east-street och visa fittan

* klia mig lite till i skrevet

* titta på mina nerladdade avsnitt av rederiet - säsong 4

* förhoppningsvis ha lite sex

* somna mätt, tillfredställdoch nöjd över en meningslös måndag.


Av linnea - 24 oktober 2008 22:11

Jävla fittdag verkligen, har så ont i ryggen och benen och fötterna efter att ha stått i 9 timmar på jobbet. ville typ grina på vägen hem.

min första reaktion efter jobbet: jag måste ha alkohol!

andra reaktionen: jag måste ligga!

tredje reaktionen: jag måste sova.

Så det blev faktiskt altenativ nummer 3.  Eller ska bli. snart.

krypa ner i sängen med en speciell man hade varit gött, men det går lika bra med mia.

Fan vad trött jag blir på folk, dom är som gamar så fort det är provsmakning i affären.

det värsta är när dom säger nåt i stil med "jaa här man man stå och äta sig mätt"

Ja din hargalna hagga, ät upp min ost bara, ät så mycket du orkar, och ännu bättre - ät upp hela brickan och köp absolut ingenting!

Och "Jaa nu behöver man inte äta nån lunch idag!"

Och jag måste le så trevligt och säga: "naaee.. hehe.. HE!!! !!%%!#!#!%&"

Och det värsta av allt är faktiskt när folk kommer med sina äckliga snoriga ungar och ger barnen ost, för det första spottar ungjävlarna alltid ut min dyra delikatessost, för det andra så tar dom med sina snoriga fingrar på alla ostbitar som ligger där, och för det tredje så köper dom aldrig något!

Alltså död och elände åt mänskligheten.

Ovido - Quiz & Flashcards