Direktlänk till inlägg 31 oktober 2008

alla som har empati är våldtäksmän

Av linnea - 31 oktober 2008 17:10

En alldeles utomordenligt härlig dag på staden fick jag också när jag mot alla odds trotsade väder och vind och begav mig ut!

Jag gick upp för rulltrappan vid centralen och bredvid rulltrappan som går upp, går det ju också en ner som ni säkert vet. Den rulltrappan som gick ner hade stannat och folk fick gå ner istället för att åka (i-landsproblem)

Men när jag hade kommit en bit så var det en lång kö, en lång kö med irriterande miner som ville bara ner ner ner till varje pris, jävligt dålig stämmning var det tycktes jag känna.

Det visade sig att en gubbe i 80års ålder hade ramlat och låg i trappan mer en käpp medans två stora starka karlar försökte få upp honom på benen. Stackars honom tänkte jag, hoppas han inte brytit nåt.

Sedan kom jag upp och inte förrens då kom jag och tänka på de arga minerna från dom människorna som väntat på att "gubbjävlen ska resa på sig nån gång så man kommer fram"

Fan att folk är så jävla självupptagna med sina egna jävla liv att dom inte kan ha respekt att vänta 5 ynka minuter på att en stackars åldring ska försöka resa på sig och komma hem (förmodligen hem till ensamheten)

Nåväl, efter den incidenten gick jag vidare.

Den första anhalten blev Gina tricot, jag hade keps och stora hörlurar på mig och lyssnade på motoboy (såg säkert ut som en lodis)

Jag stannade till precis i en tonartshöjning nedanför rulltrappan och lyssnade noga för det var så jävla bra, då plötsligt var det någon som gick in mig där jag stod, blixstilla och lyssnade på den fina melodislingan, "fitta" hörde jag dovt utanför mina lurar.

ja efter en sådan här dag förstår nog både du och jag att jag skall hälla i mig öl i många, många timmar framöver.

 
 
fairy

fairy

31 oktober 2008 17:37

Folk är sånna jävla idioter!
Vet inte hur många gånger jag tänkt precis som du gällande gubben som fick hjälp i rulltrappan.
Folk har sååå jävla bråttom hela tiden!

o killen som sa så kan ta sig!


Ha en skön kväll!



http://ochjag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linnea - 17 augusti 2013 01:50

När jag har en relation hakar jag upp mig på allt som känns fel och dåligt, som att jag letar efter saker bara för att kunna avsluta nåt, och påbörja nånting annat. När man sedan blickar bakåt tänker jag bara på det bra, på det som betydde nånting....

Av linnea - 13 augusti 2013 20:53

Efter snart ett år hälsar jag mig själv tillbaka till bloggandet. Väl mött Linnea! ...

Av linnea - 19 november 2012 21:31

Det kan inte krävas mycket i barndomen för att man ska bli känslomässigt rubbad som vuxen. Jag var alltid ett glatt barn, glatt men eftertänksamt.  Hade mycket idéer om hur saker skulle vara och om det visade sig vara fel eller om nån sa emot kun...

Av linnea - 18 november 2012 11:59

Väldigt surrealistiskt nu. Sitter ensam på Muffinbakery på Östermalm, det är nästan helt fullt här fast alla är tysta. Ur högtalaren spelas en fransk sorglig låt, antagligen om kärlek. En läser tidning. En sippar på en juice. En sitter med sin ...

Av linnea - 18 november 2012 11:42

Väldigt surrealistiskt nu. Sitter ensam på Muffinbakery på Östermalm, det är nästan helt fullt här fast alla är tysta. Ur högtalaren spelas en fransk sorglig låt, antagligen om kärlek. En läser tidning. En sippar på en juice. En sitter med sin ...

Ovido - Quiz & Flashcards