Alla inlägg under april 2009

Av linnea - 8 april 2009 14:55

haha jag var inne på blondinbellas blogg imorse och lusläste, hon hade gjort en liten söt guide över ställen hon gillar och vart hon hänger i stockholm, tänkte att jag skulle sno allt från henne och göra min egen lilla guide, skillnaden mellan hennes och min lär ju vara hårfin ;)


Bästa Cafe:

Blå lotus på katarina bangatan (bredvid Afrodites apotek och den gudomligt goda vegetariska resaturangen Chutney)

Har världens godaste varma mackor! obs varning för popare med stora glasögon.

Sven vintappares cafe i gamla stan, jättelitet men myysigt.


Bästa uteserveringen:

Snaps har god och kall öl och fint läge på medis men solen går ner relativt snabbt + att raggfaktorn är lika med noll.

Tempel bar i gamla stan, dyr öl men trevliga människor.

Kellys! Inte som uteservering, men som ställe i sig :D


Bästa shoppingstråk:

Eh jag vet inte riktigt.. götgatsbacken har få men softa butiker.


Bästa HM:

Men orkaaa köpa skitkläder i cpstorlekar som drar ihop sig till XXXXS efter andra tvätten.


Bästa Secondhandbutiken:

Judits second hand kanske?


Bästa klänningsbutik:

Men vad är det här för jävla guide!?


Vad man tar med mormor:

Min mormor skulle aldrig orka ta sig till stockholm


Vart man tar med föräldern:

Shanti indisk restaurang på söder, min pappa blev galen när vi var där och åt. vet inte hur många gånger han berömde maten.


Vart man tar med pojkvännen/flickvännen:

jag tar med min pojkvän till sängen sen avgör du själv vad du ska göra med din.


Bästa baren med goda drinkar:

Jag dricker nästan aldrig drinkar, men dock drack jag en sjukt god vaniljdrink på bar 122!


Bästa klubben:

jag klubbar inte så ofta men på vintern hänger jag på kellys, där är det ständigt bra stämning, schysst musik och ölen kostar 19;- innan 21 och 24:- efter 21.00 Sug på den du, bella!

Annars är multikulti sjukt bra om man gillar balkanmusik och älskar att dansa men skiter i att ragga!


Bästa fyllekäket:

Donkeeeen.. eller falafel på medborgarplatsen


Bästa picknickställe:

Ja jag vet inte hur det är med dig men picknick för mig är lika med sitta och drinka öl i vitabergparken eller bada, dricka malibu och lyssna på reggae i tanto.


Ska du gå på bio?

Nej det ska jag inte


Största chans att få se en kändis?

Men orka kändisar vad är grejen, jag har ingen aning, förutom att lars winnerbäck satt vid bordet bredvis mig förra veckan på marie levau.


Bästa stället att få syn på mig?

tja, cirkus en månad framåt är det kellys som gäller, annars lär du se mig springa mellan tempelbar och after i gamla stan när solen har gått ner.

eller med solglajjorna på en lördagseftermiddag på snaps. Samt vitabergsparken med en heineken i näven dansandes till reggea strömmandes ur våra ipodhögtalare.

För att inte glömma vårt underbara öldrickarberg vid zinken.





Av linnea - 6 april 2009 09:22

HEJHEJ HEMSKT MYCKET HEJ

happy day, happy day!

våren är hääär, märkte man tydligt i lördags då man kunde gå ute i linne!

och min fina nya smiley-piercing är nu läkt trots att jag tänjde lite på Skötselråden att inte dricka alkohol på 10 dagar.

Och nästa vecka börjar jag min utbildning och det mesta ser ljust ut, det gör det faktiskt!




Ovido - Quiz & Flashcards