Alla inlägg under januari 2009

Av linnea - 30 januari 2009 12:28

Visste ni att..

..Jane iredale är bättre än i.d?

..Jag har en het man?

..Manliga Porer är roligare att klämma än kvinnliga?

..Blondinbella ser ut som en gris?

..Jag lyssnar på Boaz Mauda i salongen?

..Sarbi spelar på kafe 44 på lördag?

..Det är 7 timmar kvar tills jag slutar?

..Jag kan vara sjukt trevlig om jag vill?

..Jag äger på ansiktsbehandlingar och vaxning?

..Jag gillar öl nåt så fenomenalt mycket?

..Min stamkrog heter Kellys?

..Jag kan sjunga en hel låt på spanska?

..Är skicklig på att manipulera och få som jag vill?

..Min favoritmat är indiskt?

..Johnny depp är den vackraste mannen jag någonsin skådat?

..Jag kommer från landet?

..Fyllan värmer bäst?



Av linnea - 26 januari 2009 13:59

För en månad sen var jag hemma hos mamma och pappa och firade jul, då sa jag: Det är helt underbart, jag har fan inte varit sjuk på ett år!

Dagen efter fick jag vinterkräksjukan, två veckor senare halsfluss och nu sitter jag med en cpförkylning.

Förstår ni nu varför man ska hålla käften?

När man tittar ut genom fönstret så möts man av grå betong, regn, och deppiga människor. Varje dag vaknar man upp och tror att man är i ryssland.

Imorse hände dock nåt sjukt, jag ställde som vanligt klockan på 08.00, vaknade dock någon gång efter sju av FÅGELKVITTER. Ja ni läste rätt!

Så därför gav jag ifrån mig ett leende, ett pust och en snytning. Sedan somnade jag om.

Nu sitter jag på jobbet och längtar efter min man.

Och förstås den varmrökta laxen jag har hemma!

Av linnea - 20 januari 2009 17:15

Jag satt och åt chili con carne och macka och det slog mig att leva är en stor enda misär.

Man gör ju aldrig någonting som man verkligen vill. Ständigt dessa jobbiga saker som man egentligen inte vill göra som upptar hela ens jävla liv.

Jag ville inte födas, eller, jag bad iallafall inte om det.

Jag ville inte gå till dagmamman. Jag ville inte leka med dom andra barnen.

Jag ville inte börja skolan. Jag ville inte känna mig värdelös.

Jag ville inte äta upp maten på tallriken den där gången då det var blodkorv och rotmos.

Jag ville inte gå bild och form på gymnasiet.

Jag ville inte ha högläsning om den engelska litteraturen för hela jävla klassen.

Jag ville inte berätta för mamma att jag visst super, röker och knullar.

Jag ville inte börja jobba på puben. Jag ville inte att fulla as skulle kladda på mig och dra sexistiska skämt som jag absolut inte ville skratta till. Jag ville egentligen inte göra slut med mitt ex. Jag ville egentligen inte utbilda mig till hudterapeut.

Jag ville inte ta den där hemska examen som gjorde mig till psykfall i flera veckor. Jag ville inte att Marieke skulle åka till israel. Jag vill inte jobba överhuvudtaget. Jag vill inte hyra i andra hand. Jag vill inte vara en otrevlig ärkesubba mot min pojkvän.

Jag vill inte äta denna jävla chili con carnen jag ätit i 3 dagar. Jag vill inte titta i diskhon och se hur mycket disk det ligger däri, och jag vill absolut inte diska upp den.




Av linnea - 12 januari 2009 11:09

... som blev till en bra pga lite kultiration på jobbet.

Kollade på reprisen av Lets dance igår, (ja endast för att se hur blondinbella gör bort sig i rikstelevision)

"Lets dance är skitcoolt!" Alltså, avlid, snälla?

Det hände en störd grej i fredags. Jag och min vapwndragare var ute med två killkompisar, först blev det theodoras och sedan kellys som alltid.

Vi köpte öl och grabbarna satte sig och började ragga på två brudar vid ett bord.

Efter ett tag så gick vi dit för vi skulle se vad det var för småtjejer som hade börjat stöta på. Jag satte mig i Andreas knä för att det inte fanns någon plats runt bordet.

Efter ett tag visade det sig att min käre man som förövrigt låg hemma och sunkade kände en av dem tjejerna vid bordet, vilket jag inte visste då, och hon sa heller ingenting om att hon kände honom. Istället började hon fråga ut min killkompis, "har inte hon pojkvän? varför sitter hon i hans knä?"

Sedan messade hon min pojkvän och berättade att jag satt i en främmande mans knä, SAMT att den lilla #"##¤%&%  tog ett FOTO på mig utan att jag visste om det och skickade det till min man. "En bild säger mer än tusen ord" Skrev hon sen.

Att hon kände min man, samt att hon tog foto på mig och andreas fick jag inte reda på förrens dagen efter. Det hela kändes då helt sjukt och bisarrt samt jävligt olustigt.

Får man göra så, vad tycker ni?

Det sjuka var att det var inte jag som gjorde min man upprörd, utan det var hennes jävla spekulationer tagna från luften.

Gah.

Behöver jag förklara varför jag avskyr kvinnfolk?


Av linnea - 5 januari 2009 19:38

jaha hej

mitt bloggande är en förfärlig historia, faktum är att det har helt stannat av som ni säkert märkt.

Det har varit julafton och ett nytt år! 2009, vilket innebär att jag skall bättra på mitt hatiska och bittra skrivande, samtidigt som jag måste säga att jag faktiskt är väldigt väldigt glad. Glad över att jag har ett jobb som jag gillar och blir uppskattad för, glad över att jag har världens finaste vänner, glad att jag har den bästa familjen och den hetaste killen, och slutligen, glad över att jag bor i Stockholm!

För att inte göra 2009-års första inlägg sådär söt-sliskigt så kommer här en liten lista över grejer jag avskyr och stör mig på:

-mammor med barnvagnar som plöjer fram utan visa minsta hänsyn till andra.

-gubbjävlar som snyter sig på gatan med händerna (ni vet så där äckligt så snoret flyger ut på gatan)

-mammor med vagnar som inte visar busskortet för chaufförerna, utan bara tar för givet att de ska med. (det om nåt är väl fan tjuvåkning!)

- Att blondinbella målas upp som en "stjärna" i lets dance, "Vilken stjärna åker näst?" Står det på reklamerna runtom stan, vafan hon är väl för helvete ingen stjärna, hon är en liten övervuxen föredetta bloggare, och ingen jävla stjärna.


Ovido - Quiz & Flashcards