Alla inlägg under augusti 2009

Av linnea - 24 augusti 2009 23:07

Hola!

visst kan man ha överseende med värvare för diverse föreningar på staden iband, men idag var det fan droppen!

Jag och marieke satt och åt en falafel och cola light i solskenet, det sprang greenpeacare överallt och följde efter folk och var bara allmänt efterhängsna, när vi sedan stod och väntade på bussen så kunde vi inte undvika dom! En värvare kom fram och frågade "Hej, är ni med i greenpeace?"

Jag sa kort och slätt "Nej"

Han: "Då är det på tiden!"

Jag: "Alltså jag har ett fadderbarn jag betalar för varje månad det får räcka för min del"

Han: "Ja men bara för du skänker pengar till ETT barn så svälter tusentals andra barn. Alltså vi i västvärlden är största anledningen till att folk i andra delar av världen har det så som dom har det. Det är vårt fel"

Jag: "Är det vårt fel?"

Han: "Ja det är ert fel"

Marieke: "Alltså jag har en studieskuld på 120000 kronor och inget jobb, så tyvärr, men i framtiden så kanske!"

Han: "alltså, det gäller att prioritera"

Marieke: "ööh.. ja då prioriterar jag nog min skuld"

Han: "Den där cola som du dricker, om du slutar dricka den och istället skänker pengarna till... "

Jag: "Nu kommer vår buss! Hejdå!"


Alltså, vad är deras problem? Ska dom tvinga folk och nedvärdera marieke för hon ville köpa en cola light istället för att vara med och bidra till att värvaren ska få lön! För det är ju det som han tycker är viktigast, värva folk för att få pengar. Inte världen, inte barnen, inte svälten. Hans lön. Hans välmående.

Svar Nej.




Av linnea - 24 augusti 2009 00:48

Har kollat på film med marieke och ätit nyttigheter.

Nu när hon åkt så tänkte jag börja mitt dexter-maraton.

Det blir såhär när jag blir tvungen att sova själv!

När jag ska lägga mig så blir det liksom aldrig att jag gör det.. det finns så mycket annat kul att göra, äta yoggi, dricka te, klia sig i skrevet, kolla på dexter.

Sarbi blir alltid trött för han går upp tidigt, då blir det att jag lägger mig också, men somnar gör jag ju inte naturligtvis, därför känns det mer rätt att sitta uppe nu, för om jag hade gått och lagt mig så hade jag legat och vridit mig och slösat bort tid.

Och sen har jag dessutom inte min spikmatta här, som är ett slags sovhjälpmedel för mig.

Nu vet jag inte vad jag ska göra, ingen är online på varken facebook eller msn. ringa någon kan jag inte göra.

vilar mina ögon på dexter.

försöker bli trött.

..

försöker..


Ovido - Quiz & Flashcards