Alla inlägg under februari 2012

Av linnea - 28 februari 2012 00:11

Fira barnkalas på McDonalds

Gå på café med andra mammor och deras vagnar

Tala om mitt barns bajs

Låta mitt barn växa upp med synen på att en park där folk super på sommarnätterna är natur

Amma på restauranger/cafén

Bli ful

Bli en mamma-vet-bättre-än-pappa-morsa

Ta  med mitt barn på ett spa

Jämföra mitt barn med andras

Sluta ligga



Av linnea - 25 februari 2012 20:05

Det finns nog inget som jag ogillar mer än att sitta hemma själv en lördagkväll.

Därför har jag nu 5 helger i rad uppbokade på grejer för att jag inte ska känna denna ångesten som jag gör nu.

Denna ångesten är värre en söndagsångesten, för har man söndagsångest/bakfylleångest har man iallafall haft roligt.

Denna lördagen är ett undantag. Jag sitter själv och dricker ett billigt äckligt rödvin. 

Känner mig ensam. 

Det är hemskt. En hemsk känsla.

Av linnea - 16 februari 2012 00:00

Det är jag som bestämmer hur min framtid ska bli

Det är jag som bestämmer hur jag ska leva mitt liv

Det är jag som bestämmer om jag ska vara glad eller ledsen

Det är jag som bestämmer om jag ska ta på eller av offerkoftan

Inte min pappa

Min svaghet

Min pojkvän

Mitt ego



Av linnea - 5 februari 2012 23:46

Jag känner ofta att folk inte riktigt lyssnar, eller inte vill lyssna. 

Dom orkar liksom inte hantera det dom tror dom kommer få till svar.

Vilket resulterar i att dom inte frågar nåt. alls. överhuvudtaget. 

Och om dom frågar och jag svarar så lyckas dom alltid få det att handla om sig själva på nåt vänster. Det är väldigt skickligt gjort faktiskt.

Detta har pågått under väldigt många år och har resulterat till att om någon bryr sig eller frågar något så tror jag per automatik att det bara är för att vara artig eller för att kunna börja prata om sig själva.

Och jag lyssnar. (faktiskt, jag gör verkligen det) Och jag nickar. Och jag kommer med infallsvinklar. Råd.


Men, här handlar det bara om mig.

Och ni kan ju sluta läsa om ni vill.

Av linnea - 4 februari 2012 23:14

Folk i relationsfilmer är så jävla lyckliga, och är dom olyckliga ett tag så blir dom garanterat lyckliga igen. Och då är dom dubbelt så lyckliga som dom var innan.

Träffar den rätta, köper obegränsat med drinkar, kan bo i ett stort hus fast dom aldrig är på jobbet.

Håller i tillställningar. Lyckas. Har en hund som dom aldrig behöver rasta. Har sex på ett snyggt sätt.

Nyförälskade, generösa, förlåtande.

Men vad händer sen? I den fula verkligheten.

Ovido - Quiz & Flashcards