Alla inlägg den 16 oktober 2008

Av linnea - 16 oktober 2008 22:34

Åh vilket utsökt litet kvällsmål jag precis kokade ihop!

Fast jag kokade inte det, jag gjorde det med mina bara händer, ingen tillagning alltså. Jag använde dock en matberedare till hjälp.

Gick i affären ikväll och skulle köpa färdig hommus, men ack och ve vad den var dyr. Så jag köpte istället 2 konservburkar med kikärtor och spatserade hem. Jag köpte också fullkorns-tunnbröd samt svarta oliver med kärnor.

Först mixade jag den första burken med kikärtor, tillsatte rikligt med olivolja, peppar, färsk vitlök och en skvätt citron.

Sedan lade jag geggamojjan i en burk. Sen mixade jag den andra burken, samt att jag hackade färsk chili, och som i den första röran så tillsatte jag citron, vitlök och olivolja. Jag rörde också ner chilikrydda och lite röd curry.

Nu har jag två hoummusröror i kylen, en naturell, och en chilikryddad!

Hungrig blev ja naturligvis i all min upprymdhet och kockfärdighet, jag tog ett tunnbröd, smetade in båda rörorna som smör ungefär, fast lite mer.. sedan lade jag till grönsallad, tomat, majs och gurka, samt kärnade ur lite oliver och i med dom också. Och det blev så jääääävla gott! Och ännu bättre, det lär ju vara farligt nyttigt!

Nåväl. Nog med recept för i afton.

Idag har jag arbetat på mitt hederliga arbete som servitris. Det var kul! Jag var i en matsal och restaurang för fabriksarbetare (och ja, ni kan bara tänka er hur testosteronet flödade när byggarbetarna satt och håvade i sig kalops med brunsås och lingon) Att det sedan var en ny medarbetare, smärt och kvicktänkt och framförallt TREVLIG, gjorde att dom nyfiket tittade och hälsade, samtidigt som dom slurpade i sig dagens mål.

Jag känner mig glad idag, glad och trött. Jag har gjort någonting med min dag. Jag har jobbat, jag har tjänat pengar, jag behövs!

Ja, imorgon är en ny dag, med ny disk att plocka, nya dieseldoftande arbetande män att servera. Sov i frid,

det ska iallafall jag göra, och dagens låt är: Travis - last train.




Av linnea - 16 oktober 2008 00:05

En svag, dov känsla av optimism har infunnit sig idag. Det är inte vanligt gott folk!

Imorgon och i helgen ska jag jobba som servitris på en restaurang, jag skall vara snygg såklart, slank figur, svarta cheap monday, svart t-shir, stramt uppsatt hår i en fläta, samt en lätt id-make up. Trevlig och tillmötesgående skall jag också vara, hoppas jag vaknar på rätt sida bara, annars blir jag the waitress-from-hell!

Nästa vecka skall jag stå och göra reklam och bjuda på ost i en välsorterad ica-butik i fruängen.

Jag klättrar visserligen inte på den karriärstegen jag förväntade mig, men jobb som jobb, man måste börja nånstans, visst?

Och steget från ostförsäljare till hud och spaterapeut faller inte så långt från varandra? (åtminstonde inte när jag fick en dam med tinea unguium i salongen i skolan, det stank ost i hela pedikyrhytten samt att när jag skrapade med pedikyrinstrumentet under hennes tånaglar kom det ut en keso-liknande massa)

det jag ville säga med detta var, är ni i fruängen på torsdag, kom till mig och smaka ost!

Jag är inte alls trött just nu, konstigt för jag somnade klockan 5 imorse, låg och nojjade över diverse ting som thank god nu är ur världen.


Well, Här har ni en tinea unguium, och dagens låt är Bob Marley - Roots rock reggae


Ovido - Quiz & Flashcards