Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av linnea - 15 oktober 2008 00:49

Tänkte på det här med vännernas betydelse i ens liv ikväll.

Även fast ni kanske inte tror mig när jag säger det, så är jag glad att jag inte är en hejhurärläget-människa. Jag är glad att jag faktiskt kan gå omvägar för att slippa träffa på någon människa som jag vet kommer fråga mig hur läget är, och förväntar mig att jag frågar det tillbaka.

Varför skulle jag fråga det tillbaka? Jag bryr mig inte, alltså frågar jag inte.

Och folk som känner mig vet också, att när jag frågar hur dom mår så vill jag verkligen veta hur dom mår, jag frågar inte det som nån sorts artighetsfråga som alltid kommer efter "hej" eller "tjena"

Och nu säger ni kanske att ni också bara vill veta hur folk mår när ni frågar, men ni kan fan inte smälla i mig att ni undrar hur Christer på ica som gick i din klass i mellanstadiet mår?

Visst blir du omtyckt, känd som killen eller tjejen som är så trevlig och social mot alla. (andra ord för ytlig) Men hur kul är det, tänk hur många ytliga kontakter man måste samla på sig under åren, till sist kan man inte gå nånstans utan att någon frågar hur läget är.

Och tänk när läget är riktigt riktigt illa, du har förlorat fru och barn, supit upp ditt sparkapital och lever på kyckling och öl, en dag går du din vanliga dagsrunda med hunden (det enda din fru lämnade kvar hos dig) till bolaget, och där kommer han, Christer från ica från mellanstadiet, gående med sin fru och ser lycklig ut, vilket han också är(christer på ica var för övrigt inte en lägetmänniska)

Han tänker att "han, han där brukade ju alltid hälsa på mig för många många år sedan, han var alltid så trevlig och omtyckt, kanske man ska säga hej" Så christer på ica säger hej till dig, frågar dig hur läget är.

Och i all din misär, hur jävla dåligt du än mår, tänk på det faktum att du inte känner christer på ica ett enda jävla dyft, du minns att han hade blåa kalsonger på gympan och kallades tönt-crille. Men det är också det enda, och nu frågar tönt-crille hur läget är. Och det värsta är att du måste säga "jotack det är bra, själv då?"


Hösten närmar sig, och dagens låt är Sigur ros - Heima.


Ovido - Quiz & Flashcards