Direktlänk till inlägg 29 oktober 2008

"man blir både känd och smal"

Av linnea - 29 oktober 2008 09:22

Ja godmorgon, kalla mig vad ni vill men att söka en äkta man vid 21 års ålder är väl ändå inte hälsosamt?

Jag tänker naturligtvis på den där unga tjejen, minns ej namn, i bonde söker fru. Hon är väl 21?

Meningen med programmet går väl ut på (förutom att skämma ut lantisar)  att det i slutändan ska leda till giftemål. Vem tänker på giftemål i 20 års ålder? Gör du? Det kanske inte är så konstigt som jag tror att det är, eller så är det en släng av stockholmssyndromet som talar inom mig igen, men jag har då aldrig sökt någon för att bli gift. Ni hör väl till och med på ordet att det där är farliga grejor! GIFT. för evigt dömd och förlorad!

Apropå dokusåpor så har jag faktiskt tagit mig äran att söka till Robinson 2009.

Jag, på en öde ö med 8 mansgrisar som vill visa sig macho inför svenska folket genom att knäcka grenar med deras bara händer, äta döda råttor och kalla de kvinnliga deltagarna för "lilla gumman"

Samt att det kommer vara 8 skrikiga barbiedockor med sillisar som bara vill ligga och streta på standen, spana in machokillarnas brunbrända svettdrypande kroppar (ja ok det vill jag med) och klaga på hur tjocka dom är.

Och det är inte förrens nu jag faktiskt ångrar min ansökan.

Avslutar med ett underbart citat som sammanfattar Robinson "Man blir ju både känd och smal"


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linnea - 17 augusti 2013 01:50

När jag har en relation hakar jag upp mig på allt som känns fel och dåligt, som att jag letar efter saker bara för att kunna avsluta nåt, och påbörja nånting annat. När man sedan blickar bakåt tänker jag bara på det bra, på det som betydde nånting....

Av linnea - 13 augusti 2013 20:53

Efter snart ett år hälsar jag mig själv tillbaka till bloggandet. Väl mött Linnea! ...

Av linnea - 19 november 2012 21:31

Det kan inte krävas mycket i barndomen för att man ska bli känslomässigt rubbad som vuxen. Jag var alltid ett glatt barn, glatt men eftertänksamt.  Hade mycket idéer om hur saker skulle vara och om det visade sig vara fel eller om nån sa emot kun...

Av linnea - 18 november 2012 11:59

Väldigt surrealistiskt nu. Sitter ensam på Muffinbakery på Östermalm, det är nästan helt fullt här fast alla är tysta. Ur högtalaren spelas en fransk sorglig låt, antagligen om kärlek. En läser tidning. En sippar på en juice. En sitter med sin ...

Av linnea - 18 november 2012 11:42

Väldigt surrealistiskt nu. Sitter ensam på Muffinbakery på Östermalm, det är nästan helt fullt här fast alla är tysta. Ur högtalaren spelas en fransk sorglig låt, antagligen om kärlek. En läser tidning. En sippar på en juice. En sitter med sin ...

Ovido - Quiz & Flashcards