Direktlänk till inlägg 4 februari 2009

I nöd och lust

Av linnea - 4 februari 2009 19:13

Idag tänkte jag skriva om ett väldigt ångestladdat ämne, nämligen - framtiden.

Är det bara jag som får panik varje gång ni ser en tant på tunnelbanan? Är det bara jag som sitter och frenetiskt räknar hennes rynkor och senilvårtor? Bara jag som sitter och försöker klura ut om hon luktar som ett grovt gammal sofftyg eller min mormors gamla tax?

 Och gamla par sen, eller gamla och gamla.. jag syftar på de där paren runt 45, de som har nyss utflygna ungar som sitter och funderar på varför dom fortfarande är gifta. De som har varsitt täcke, varsin kudde, varsin sida och varsitt sexliv. Eller varsitt obefintligt sexliv snarare.

Eller barnfamiljerna, två skrikande snorungar som lägger sig på golvet i mataffären och grinar om dom inte får trycka i sig godis. De paren som alltid sa till varandra "men våra barn blir inte såna som dom" Ett år senare tar dom tillbaka det som sagt, biter sig i tungan och intalar sig själva att dom visst älskar sina barn.. och inte att förglömma - varandra. Eller?

Och sedan är det vi, dom, ni, som sitter där, drömmandes om den perfekta mannen som ni ska vara förälskad i resten av livet, vara lycklig med, även när ungjävlarna har kommit ska ni älska varandra, även när penisen gett upp ska du älska honom, även när allt du tyckte var gulligt har blivit vidrigt och irriterande ska du älska honom, i nöd och lust, glöm aldrig det. Eller, åtminstonde i Nöd.

 
 
fairy

fairy

7 februari 2009 14:11

åhhh tack för ett positivt och inspirerande inlägg :)

ha ha

http://ochjag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linnea - 17 augusti 2013 01:50

När jag har en relation hakar jag upp mig på allt som känns fel och dåligt, som att jag letar efter saker bara för att kunna avsluta nåt, och påbörja nånting annat. När man sedan blickar bakåt tänker jag bara på det bra, på det som betydde nånting....

Av linnea - 13 augusti 2013 20:53

Efter snart ett år hälsar jag mig själv tillbaka till bloggandet. Väl mött Linnea! ...

Av linnea - 19 november 2012 21:31

Det kan inte krävas mycket i barndomen för att man ska bli känslomässigt rubbad som vuxen. Jag var alltid ett glatt barn, glatt men eftertänksamt.  Hade mycket idéer om hur saker skulle vara och om det visade sig vara fel eller om nån sa emot kun...

Av linnea - 18 november 2012 11:59

Väldigt surrealistiskt nu. Sitter ensam på Muffinbakery på Östermalm, det är nästan helt fullt här fast alla är tysta. Ur högtalaren spelas en fransk sorglig låt, antagligen om kärlek. En läser tidning. En sippar på en juice. En sitter med sin ...

Av linnea - 18 november 2012 11:42

Väldigt surrealistiskt nu. Sitter ensam på Muffinbakery på Östermalm, det är nästan helt fullt här fast alla är tysta. Ur högtalaren spelas en fransk sorglig låt, antagligen om kärlek. En läser tidning. En sippar på en juice. En sitter med sin ...

Ovido - Quiz & Flashcards