Alla inlägg den 20 februari 2009

Av linnea - 20 februari 2009 15:43

fan vad irriterad jag blir på stockholms bostadsförmedlingar, det är ett jävla skämt. på bostaddirekt kostar det 699:- att bli medlem och vara det i en månad. Vafan!? ska man betala flera hundra spänn för att ens få titta på lägenhetsannonser.

Jag blev iallafall medlem i hyralya.se och jag har som ett litet expriment för att se om det lönar sig, det var visserligen billigare än bostaddirekt..

Och blocket är ju helt sjukt, har ni sett överpriserna dom tar där!?

Utnyttjar fattiga bostadslösa ungdomar att betala 4000 lax för ett litet ruttet rum.

Ska jag, som en fattig deltidsarbetande ung kvinna betala DIN hyra så du ligger ute med ungefär.. 1000 spänn för ditt boende!? Nej fan skulle inte tro det, då bor jag hellre på gatan.

Ibland kommer det såna bryt som jag får, vafan bor jag här för? eller.. "bor" snarare. Har ett helt hus hemma på landet som jag skulle få hyra för typ tvåtusen spänn, med finaste trädgården. Och så befinner jag mig här, i en sunkig tvåa i gubbängen som jag tvingas flytta ifrån nästa vecka för att jag valde ett jävla rövhål till hyresvärd.

Fan vad jag hatar Stockholm idag.

Ovido - Quiz & Flashcards