Alla inlägg den 9 februari 2009

Av linnea - 9 februari 2009 13:54

Jag gick in på McDonalds idag för att köpa mig en fiskburgare, vad möts jag av när jag kommer in? Jo, otaliga mammor med sina stora jävla barnvagnar.

Jag ställer mig i en kö, som ör typ 20 meter lång för att barnvagnarna tar upp en meter per vagn.

När jag väl hade fått min fiskburgare så försökte jag "smidigt" pressa mig igenom detta hav av ungar och vagnar och fan och hans moster.

Slog mig ned där det var så lite ungar som möjligt, och naturligvis kommer det två mammor med varsin vagn varav det är tvillingar i en vagn.

vad kan dom ha varit.. max ett år? Den andra ungen var kanske 2.

Dom tar upp sina Happy Meals och fyller bordet med leksaker, pommes och äppeljuicer. Öppnar maten och börjar göda ungarna.

Alltså sluta! Har ni inget vett i skallen eller, sluta ge 1-åringar friterad potatis, läsk och sladdrig hamburgare.

Förstår ni inte vad ni gör? Ni kartlägger era barns framtid till total misär, åderförkalkning samt fettberoende.

Skaffar ni ungar så kan ni väl åtminstonde ge dom riktig mat. Är det jobbigt att göra köttbullar och potatis? Och då menar jag inte nån jävla mamma-scans färdigköttbullar, utan RIKTIGA som man gör själv, och som min mamma alltid gjorde.

Förstår ni inte att era barn bara kommer vilja ha pizza, hamburgare och läsk i framtiden? Att all sund mat bara ses som förkastligt och tråkigt.

Alltså ni är hemma, förmodligen i nån fancy trea på kungsholmen, er man jobbar på kontoret till  18.00, ni har ett barn att ha hand om, fine, visst, det kanske är jobbigt och uttröttande, men hur jobbigt och uttröttande är det inte när du förstår att ditt barn har hamnat i ett beroende av friterad mat och fetma för att du inte orkade rulla lite köttbullar.

naej, skärpning mammor!

Åter till tvillingarna och 2 åringen, som förövrigt har de drygaste mammor man kan tänka sig. Den ena mamman ger ungen en pommes och han vill inte ha så han vrider bort huvudet, och hon kläcker ut sig "vad skulle hända om mamma lämnade er här, va, vem skulle ta hand om er då?"

Vafan är det för jävla tomma hotelser för att skrämma ungarna?

Sedan börjar den ena ungen nicka lite och digga till musiken (alltså det var inte det minsta gulligt) Men oj vad mammorna tyckte det var gulligt och fruktansvärt kul! Dom började skratta ohejdat och tittade liksom sig omkring och sökte ögonkontakt med folk, bland annat mig, för att även jag skulle le och tycka det var gulligt/sött/kul. Jag bara tittade likgiltigt och tog ett bett från fiskburgaren. Ursäkta men jag tycker inte det är kul när ett barn nickar lite, jag har ingen relation till ditt barn, jag tycker inte ditt om ditt barn. Låt mig bara äta min fiskburgare ifred.



Ovido - Quiz & Flashcards