Direktlänk till inlägg 23 september 2008

köfascister och klementiner

Av linnea - 23 september 2008 17:13

Kära dagbok

Idag har varit en tråkigt dag, bara legat och kollat på naturprogram och klappat en mus.. ja min egen och en annan.

När jag skulle köpa klementiner på min konsum idag så var det ett sånt där vanligt irritationsmoment.. Jo, det var två kassor öppna och jättelånga köer.. mannen i ena kassan ropade i högtalaren "öppna kassa 3, öppna kassa 3"

Robert kom och öppnade kassa tre och jag stod näst-näst-längst fram i kassa 2 och det var en kärring med en hel jävla vagn framför mig.

Men likt förbannat så springer subborna bakom mig fram till kassa 3.

Jag frågar då mig själv, är det rimligt, att jag som stått och väntat i 10 minuter på att få handla en liten påse klementiner bakom en stor kärring som storhandlar, inte ska få gå lugnt och stilla till den andra kassan utan att bli nersrpungen av en skock jävla kö-fascister som till varje pris ska komma först TROTS att dom precis ställt sig längst bak i kön?

Tack och lov så var det en vettig jävla man som petate mig på ryggen och pekade till kassa 3 "vill du ställa dig där?" "nej.. gör du det" sa jag för att han var så pass vänlig och frågade. 7 minuter senare fick jag handla min påse med 7 klementiner för 13.50, som förövrigt redan är slut.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linnea - 17 augusti 2013 01:50

När jag har en relation hakar jag upp mig på allt som känns fel och dåligt, som att jag letar efter saker bara för att kunna avsluta nåt, och påbörja nånting annat. När man sedan blickar bakåt tänker jag bara på det bra, på det som betydde nånting....

Av linnea - 13 augusti 2013 20:53

Efter snart ett år hälsar jag mig själv tillbaka till bloggandet. Väl mött Linnea! ...

Av linnea - 19 november 2012 21:31

Det kan inte krävas mycket i barndomen för att man ska bli känslomässigt rubbad som vuxen. Jag var alltid ett glatt barn, glatt men eftertänksamt.  Hade mycket idéer om hur saker skulle vara och om det visade sig vara fel eller om nån sa emot kun...

Av linnea - 18 november 2012 11:59

Väldigt surrealistiskt nu. Sitter ensam på Muffinbakery på Östermalm, det är nästan helt fullt här fast alla är tysta. Ur högtalaren spelas en fransk sorglig låt, antagligen om kärlek. En läser tidning. En sippar på en juice. En sitter med sin ...

Av linnea - 18 november 2012 11:42

Väldigt surrealistiskt nu. Sitter ensam på Muffinbakery på Östermalm, det är nästan helt fullt här fast alla är tysta. Ur högtalaren spelas en fransk sorglig låt, antagligen om kärlek. En läser tidning. En sippar på en juice. En sitter med sin ...

Ovido - Quiz & Flashcards