Alla inlägg under mars 2009

Av linnea - 6 mars 2009 01:47

Idag har jag haft två fotosessioner på en och samma dag.

Först en med Magda till hennes utställning, sedan en med min gode vän andreas, som förövrigt tar jäkligt snygga bilder!

Imorgon väntar ett tandläkarbesök, massa telefonsamtal, promenader med hundarna, sällskapsspel och ölhävning.

Här har ni ett smakprov från dagens plåtning.

Fotograf: Andreas Pettersson

Av linnea - 4 mars 2009 23:35

Jag är hemma!
Och mamma hade fyllt hela kylen med god mat för min skull, som jag hade förutspått.

Det finns inget som att komma hem, till ens riktig hem. Lukten och maten och allt är lika dant, som det alltid har varit.

Elsa blev helt galen när jag kom, ville aldrig sluta hoppa och skutta och slicka mig i ansiktet. Fanta lunkade som vanligt upp, kelade lite med mig och gick sedan ner o la sig.

Nu ligger jag här, själv i MIN säng i MITT gamla rum.

Och det känns underbart!
Nu ska jag sova gott som aldrig förr, men såklart med ett uns av saknad av min mans muskulösa arm runt mig.

Godnatt gott folk, godnatt. Verkligen.

Av linnea - 4 mars 2009 10:11

"vad skulle världen vara utan män?"

"Jo det skulle vara en värld utan brottslighet."


fuck vad trött jag är på att det manliga släktet aldrig kan hålla sig inom lagens ramar.

Fan vad arg jag blir när jag läser tidningen varenda jävla dag, överlag så är det ju män som begår dessa vidriga brott som mord, våltäkter och djurplågeri.

Ok ok säger du, (för du är säkert man) det finns visst kvinnor som mördar, kolla bara på hon tyskan som mördade barnen!"

Mm, visst finns det, men det är ETT fall, av hundra andra varenda jävla dag.

Hur många gånger har du läst om kvinnlig pedofili?

Hur många gånger har du läst om kvinnor som gruppvåldtar en kille?

Hur många gånger har du läst om en kvinna som plågar sin hund till döds?

Hur många gånger har du läst om kvinnor som rövar bort ett barn våldar och mördar det och dumpar det i skogen?

Det är ingen tillfällighet att det är i huvudsak män som begår brott. Däremot vet jag inte vad det är i huvudet på dom som utlöser denna faktorn. faktorn av total brist på empati och självkontroll.

Jag vet inte heller vad det är som gör att det är oftast kvinnor/småflickor som råkar illa ut. Har dom något slags kvinnoförakt? Fick dom ingen tjej på högstadiet och därför ger igen med våldta och döda en?

Läste i tidningen idag om en kille som hade en hashbong och i den hade han stoppat sin 8 veckor gamla kattungen medan han rökte. "för att katten var så hispig och skulle lugna ner sig"

WTF!?!?

Vad har man då för fel i huvudet?

Alla människor ha lika värde... jo tjena

p.s

Av linnea - 2 mars 2009 16:49

Jag glömde informera er läsare om att jag har världens underbaraste och hetaste man!

Se själva, visst har jag det, va?



Av linnea - 2 mars 2009 16:36

Asså vissa människor borde inte få jobba ute i samhället!

Jag var inne på ur och penn i city idag och skulle köpa en ny klocka, jag bad om att få prova två stycken och hon hav mig en blick som att "ah kan du inte bara peka på en och betala så jag slipper röra mig från disken"

Hon gick iallafall och öppnade skåper och tog ut de två klockorna jag ville prova, jag provade den första.. sen provade jag den andra.. Och hon stod där och småhimlade med ögonen, tittade bort, frågade inte om jag behövde råd, hela situationen gjorde mig stressad och jag ville liksom inte vara till besvär genom att tänka efter för länge "i onödan."

Bestämde mig iallafall för en, den var såklart på tok för stor och jag bad om att dom skulle förkorta den. "Mm" sa hon och gick och gav klockan till urmakaren.

När hon kom tillbaka knäppte hon på mig klockan samtidigt som hon tittade bort. Den var på tok för tajt. Hon frågade inte ens vad jag tyckte utan bara la ner den i plastpåsen. Stod en stund och funderade om jag skulle "vara en jobbig kund" och säga att jag ville ha den större.

Sen tänkte jag att det är fan jag som har köpt klockan, jag som ska ha den på mig och dom som får betalt för att förkorta den!

så jag sa att jag tyckte att den var för tajt.

Hon visade tydligt med hela kroppen och uttrycken att hon tyckte det var jobbigt men gjorde den mot förmodan längre.

Jag var så jävla arg när jag gick därifrån!

Men sitter nu och tittar på min lagom stora klocka och är ganska nöjd med mitt köp ändå, dock inte av mitt val av kassörska.

Av linnea - 2 mars 2009 12:24

Trevliga måndag igen och nu är det bara några få dar tills jag får åka till mitt kära karlshamn och återse min familj, yeaay!

Fan vad trött jag blir av att läsa om Victoria och Daniel i varenda jävlar tidning.

Ok intressant, ni ska gifta er.

Ok, intressant hur ringen ser ut.

Ok, intressant att i ett mittuppslag berätta Daniels liv från 0 år till nu.

Ok, intressant att han äger ett gym och är en vad ni kallar "vanlig kille"

Jag förstår, ni ska gifta er, roligt för er, men en hel jävla tidning om det!?!?

jag vet inte ens vafan kungaghuset GÖR! Varför finns ni? Varför bor ni i ett slott? Varför har ni tjänstefolk som torkar er i arslet? Varför har inte Silvia åldrats en dag sen den dagen hon klev in på slottet? Varför!?



Ovido - Quiz & Flashcards