Direktlänk till inlägg 4 mars 2009

styrs du med kuken?

Av linnea - 4 mars 2009 10:11

"vad skulle världen vara utan män?"

"Jo det skulle vara en värld utan brottslighet."


fuck vad trött jag är på att det manliga släktet aldrig kan hålla sig inom lagens ramar.

Fan vad arg jag blir när jag läser tidningen varenda jävla dag, överlag så är det ju män som begår dessa vidriga brott som mord, våltäkter och djurplågeri.

Ok ok säger du, (för du är säkert man) det finns visst kvinnor som mördar, kolla bara på hon tyskan som mördade barnen!"

Mm, visst finns det, men det är ETT fall, av hundra andra varenda jävla dag.

Hur många gånger har du läst om kvinnlig pedofili?

Hur många gånger har du läst om kvinnor som gruppvåldtar en kille?

Hur många gånger har du läst om en kvinna som plågar sin hund till döds?

Hur många gånger har du läst om kvinnor som rövar bort ett barn våldar och mördar det och dumpar det i skogen?

Det är ingen tillfällighet att det är i huvudsak män som begår brott. Däremot vet jag inte vad det är i huvudet på dom som utlöser denna faktorn. faktorn av total brist på empati och självkontroll.

Jag vet inte heller vad det är som gör att det är oftast kvinnor/småflickor som råkar illa ut. Har dom något slags kvinnoförakt? Fick dom ingen tjej på högstadiet och därför ger igen med våldta och döda en?

Läste i tidningen idag om en kille som hade en hashbong och i den hade han stoppat sin 8 veckor gamla kattungen medan han rökte. "för att katten var så hispig och skulle lugna ner sig"

WTF!?!?

Vad har man då för fel i huvudet?

Alla människor ha lika värde... jo tjena

 
 
fairy

fairy

4 mars 2009 23:04

Håller med som fan!!!

http://ochjag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linnea - 17 augusti 2013 01:50

När jag har en relation hakar jag upp mig på allt som känns fel och dåligt, som att jag letar efter saker bara för att kunna avsluta nåt, och påbörja nånting annat. När man sedan blickar bakåt tänker jag bara på det bra, på det som betydde nånting....

Av linnea - 13 augusti 2013 20:53

Efter snart ett år hälsar jag mig själv tillbaka till bloggandet. Väl mött Linnea! ...

Av linnea - 19 november 2012 21:31

Det kan inte krävas mycket i barndomen för att man ska bli känslomässigt rubbad som vuxen. Jag var alltid ett glatt barn, glatt men eftertänksamt.  Hade mycket idéer om hur saker skulle vara och om det visade sig vara fel eller om nån sa emot kun...

Av linnea - 18 november 2012 11:59

Väldigt surrealistiskt nu. Sitter ensam på Muffinbakery på Östermalm, det är nästan helt fullt här fast alla är tysta. Ur högtalaren spelas en fransk sorglig låt, antagligen om kärlek. En läser tidning. En sippar på en juice. En sitter med sin ...

Av linnea - 18 november 2012 11:42

Väldigt surrealistiskt nu. Sitter ensam på Muffinbakery på Östermalm, det är nästan helt fullt här fast alla är tysta. Ur högtalaren spelas en fransk sorglig låt, antagligen om kärlek. En läser tidning. En sippar på en juice. En sitter med sin ...

Ovido - Quiz & Flashcards