Direktlänk till inlägg 2 mars 2009

surbitch på ur och penn

Av linnea - 2 mars 2009 16:36

Asså vissa människor borde inte få jobba ute i samhället!

Jag var inne på ur och penn i city idag och skulle köpa en ny klocka, jag bad om att få prova två stycken och hon hav mig en blick som att "ah kan du inte bara peka på en och betala så jag slipper röra mig från disken"

Hon gick iallafall och öppnade skåper och tog ut de två klockorna jag ville prova, jag provade den första.. sen provade jag den andra.. Och hon stod där och småhimlade med ögonen, tittade bort, frågade inte om jag behövde råd, hela situationen gjorde mig stressad och jag ville liksom inte vara till besvär genom att tänka efter för länge "i onödan."

Bestämde mig iallafall för en, den var såklart på tok för stor och jag bad om att dom skulle förkorta den. "Mm" sa hon och gick och gav klockan till urmakaren.

När hon kom tillbaka knäppte hon på mig klockan samtidigt som hon tittade bort. Den var på tok för tajt. Hon frågade inte ens vad jag tyckte utan bara la ner den i plastpåsen. Stod en stund och funderade om jag skulle "vara en jobbig kund" och säga att jag ville ha den större.

Sen tänkte jag att det är fan jag som har köpt klockan, jag som ska ha den på mig och dom som får betalt för att förkorta den!

så jag sa att jag tyckte att den var för tajt.

Hon visade tydligt med hela kroppen och uttrycken att hon tyckte det var jobbigt men gjorde den mot förmodan längre.

Jag var så jävla arg när jag gick därifrån!

Men sitter nu och tittar på min lagom stora klocka och är ganska nöjd med mitt köp ändå, dock inte av mitt val av kassörska.

 
 
fairy

fairy

2 mars 2009 19:37

avskyr såna som jobbar med service yrken som inte vet vad ordet SERVICE MINDED betyder.

skönt att du sa till!

http://ochjag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linnea - 17 augusti 2013 01:50

När jag har en relation hakar jag upp mig på allt som känns fel och dåligt, som att jag letar efter saker bara för att kunna avsluta nåt, och påbörja nånting annat. När man sedan blickar bakåt tänker jag bara på det bra, på det som betydde nånting....

Av linnea - 13 augusti 2013 20:53

Efter snart ett år hälsar jag mig själv tillbaka till bloggandet. Väl mött Linnea! ...

Av linnea - 19 november 2012 21:31

Det kan inte krävas mycket i barndomen för att man ska bli känslomässigt rubbad som vuxen. Jag var alltid ett glatt barn, glatt men eftertänksamt.  Hade mycket idéer om hur saker skulle vara och om det visade sig vara fel eller om nån sa emot kun...

Av linnea - 18 november 2012 11:59

Väldigt surrealistiskt nu. Sitter ensam på Muffinbakery på Östermalm, det är nästan helt fullt här fast alla är tysta. Ur högtalaren spelas en fransk sorglig låt, antagligen om kärlek. En läser tidning. En sippar på en juice. En sitter med sin ...

Av linnea - 18 november 2012 11:42

Väldigt surrealistiskt nu. Sitter ensam på Muffinbakery på Östermalm, det är nästan helt fullt här fast alla är tysta. Ur högtalaren spelas en fransk sorglig låt, antagligen om kärlek. En läser tidning. En sippar på en juice. En sitter med sin ...

Ovido - Quiz & Flashcards