Alla inlägg den 8 mars 2012

Av linnea - 8 mars 2012 22:06

Så slipper vi göra det de andra 364 dagarna!

1 dag, det ska vi vara glada för! Årtusenden av kvinnoförtryck, men vi ska vara tacksamma för en dag. Kåta, glada och tacksamma.

Äntligen hyllar tidningarna kvinnorna, skriver av hur orättvis lön vi har, hur vi behandlas i arbetslivet och tillvaron, uppmärksammar, debatterar.

Ja jävlar vad alla bryr sig. Idag.

Varför har jag en känsla av att folk bryr sig mer om att paret Reinfeldt har separerat än att vi fortfarande har flera tusen lägre i lön?

Jag läser om att vi har blivit starka, självständiga kvinnor, att utvecklingen går framåt, på sidan senare ser jag en artikel för bröstförstoring.

Vad händer med reklamen för kukförstoring? Existerar den? För jag vet sannerligen folk som skulle behöva större kuk än vad jag skulle "behöva" större bröst. 


     

Ovido - Quiz & Flashcards